پایونیر (pioneer)


قرن بیستم، قرن تحولات عمده در دنیاست. قرنی که دنیای گذشته کاملاً پوست انداخت و به دنیای جدیدی تبدیل شد. جنگ‌های جهانی در همین دوران شکل گرفت، اقتصاد در همین قرن ناگهان به‌شدت گسترده شد و شرکت‌های بزرگ چندملیتی هم در همین دوران شکل گرفتند. این دوران، دوران نفوذ تکنولوژی به زندگی ما انسان‌ها هم هست. شرکت‌های زیادی در این دوران شروع به تولید لوازمی مانند انواع بلندگو، رادیو و در ادامه تلویزیون و محصولات مشابه کردند که یکی از آن‌ها شرکت پایونیر است.

همه چیز درباره پایونیر

شرکت پایونیر در سال ۱۹۳۸ و به‌عنوان تعمیرکننده دستگاه‌هایی مانند رادیو و بلندگو در توکیو تأسیس شد. در ادامه این شرکت شروع به تولید تلویزیون کابلی و دستگاه ضبط و پخش ماشین کرد و اولین گیرنده‌های دالبی را هم در بازار عرضه کرد. در ادامه‌ی مسیر و در قرن بیست و یک این شرکت به شکل غول چندملیتی تبدیل شد که به طور مشخص در زمینه‌ی تولید محصولات سرگرمی دیجیتال کار می‌کند. این روزها انواع باند بلوتوث دار تا ضبط تصویری خودرو و ده‌ها محصول دیگر در این شرکت تولید می‌شوند. در حال حاضر سوسومو کوتانی ریاست این شرکت را برعهده دارد.

انواع محصولات پایونیر

تولیدات پایونیر در چند دسته قرار می‌گیرند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:
· دستگاه پخش خودرو و ضبط: ‌ هر خودرویی یک ضبط داخلی دارد اما این دستگاه‌ها اغلب اوقات پاسخگوی نیازهای ما نیستند. پایونیر انواع دستگاه ضبط و پخش خودرو که قابلیت استفاده با سی دی، دی وی دیو  فلش و … را دارند را هم تولید کرده است و می‌توانید به کمک آن‌ها سیستم خودروی خود را تا حد زیادی ارتقا دهید.
· لوازم جانبی صوتی و تصویری خودرو و کابل: از یک آمپلی‌فایر پرقدرت که می‌تواند صدا را برای شما به صدای بهتر و قوی‌تری تبدیل کند تا اسپیکر و ساب ووفر و  لوازم مشابه آن در این دسته قرار می‌گیرند و به داشتن یک سیستم صوتی و تصویری کامل در اتومبیل کمک می‌کنند. می‌توانید انواع مانیتور خودرو را هم در این دسته تهیه کنید. همچنین کابل‌های مختلف از جمله aux هم در دسترس‌اند.
· هدفون هدست و هندزفری: وسیله‌ی کاربردی دیگری که پایونیر تولید کرده است انواع و اقسام هدفون و هندزفری است که برای داشتن صدایی واضح و کارآمد به کار می‌روند. از مکالمه تا شنیدن کتاب صوتی و حتی موسیقی‌ را می‌توانید به کمک این وسایل انجام دهید.
· پایه نگهدارنده گوشی و تبلت: خیلی وقت‌ها درون اتومبیل برای قراردادن گوشی و تبلت به فضای در دسترسی نیاز است پایه‌ها برای چنین شرایطی کاربردی هستند. می‌توانید مدل‌های مختلف مناسب را برای خودتان انتخاب کنید.
محصولات این برند تنها به چیزهای که گفته شد محدود نمی‌شود و ده‌ها محصول دیگر را هم می‌توانید متناسب با نیازتان از آن تهیه کنید.

محصولات پایونیر برای چه کسانی مناسب است؟

پایونیر تولیدکننده‌ی محصولات به روزی است که اغلب برای داخل خودرو به کار می‌روند اما محصولاتی هم برای خانه و استفاده‌ی شخصی در میانشان موجود است. به هر صورت هرکسی که می‌خواهد از تکنولوژی برای سرگرمی استفاده کند می‌تواند مخاطب این برند باشد.

نمایندگی‌های پایونیر

پایونیر در ایران نمایندگی رسمی ندارد اما تقریباً در هر فروشگاه معتبری می‌توانید محصولات این برند را پیدا کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای دسترسی به بخش بزرگی از این محصولات خرید از فروشگاه مرکزی اصفهان است.